Terorizam
grb
facebook logo  youtube logo  ЋИР / ENG

O DELU

Tekst braće Presnjakov na prefinjen crnohumorni način govori o bolesti ‘novog doba’ – terorizmu – ali ne kao pošasti savremene civilizacije na globalnom nivou, već o pojavi koju svi, gotovo svakodnevno, doživljamo od naših bližnjih. Ovaj omnibus šest naizgled zasebnih priča iz urbanog života je aktuelna i bliska današnjem vremenu crna komedija, u kojoj romantika, ljubav, pravna država, ljudskost i sigurnost bivaju jedino ismejani, nikako doživljeni...

Praizvedba “Terorizma” bila je u Moskovskom umetničkom pozorištu “Čehov” 2002. godine, u režiji Kirila Serebrenikova. Komad je dobio prestižno priznanje – godišnju Nagradu Ministarstva kulture Rusije za najbolji novi dramski tekst. Godinu dana kasnije, premijerno je izveden u londonskom Rojal Kortu i od tad je igran u Nemačkoj, Švedskoj, Srbiji, Italiji, Češkoj, Portugalu, Irskoj, Italiji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Rumuniji, Estoniji, Brazilu i u Sjedinjenim državama, na njujorškom of-Brodveju.

O AUTORIMA

Braća Presnjakov, Oleg i Vladimir, su višestrani pozorišni stvaraoci – bave se pisanjem, režiranjem, glumom, produkcijom. Pišu u tandemu, a dela im se odlikuju britkom, sarkastičnom kritikom života u post-sovjetskoj Rusiji.

Rođeni su u Sverdlovsku, u Sibiru, a studirali su književnost na znamenitom Državnom univerzitetu “Gorki” u Jekaterinburgu. Osnivači su Pozorišta mladih “Teatra nazvanog imenom Kristine Orbakait”, posvećenog novom i eksperimentalnom scenskom izrazu.

Napisali su desetak dramskih tekstova izvođenih širom sveta, a ostvarili su izuzetnu saradnju sa britanskim Rojal kort teatrom (London), trupom Britiš kompani i značajan uspeh na Frindž festivalu u Edinburgu.

REČ REDITELjA

Nasilje kao arhetipski oblik ili kod ponašanja u intimnim, međuljudskim odnosima otkriva izobličene struktre savremenog društva i politike, kao i nemoć pojedinca da se tome odupre. Da li je terorizam uzrok ili posledica globalnih kretanja i gde je naša pojedinačna odgovornost za svaki zločin u tom apokaliptičnom lancu uništenja? Terorizam između prijatelja i kolega, u porodici, u komšiluku, u državnoj odbrani i bezbednosti, u krevetu, na poslu, između ljubavnika i ljubavnica, između prevareniih bračnih partnera, terorizam u trenutku orgazma, terorizam u ljubavi i mržnji, terorizam u svakoj pori čovekovog bića razotkriva da smo svi na putu ka jednoj velikoj septičkoj jami.

Snežana Trišić

O REDITELjU

Snežana Trišić rođena je 1981. u Beogradu. Pozorišnu i radio režiju diplomirala je 2009. na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Nikole Jevtića i Alise Stojanović. Od 2013. je stalna rediteljka subotičkog Narodnog pozorišta do 2015. kada postaje asistent na katedri za pozorišnu režiju red.prof. Ivani Vujić na FDU u Beogradu. Kao dobitnik “Kenedijeve stipendije” (Centar izvođačkih umetnosti “Džon F. Kenedi”, SAD) učestvovala je u programu za pozorišne reditelje i pohađala brojne radionice u Vašingtonu, Njujorku i Čikagu, 2010. Doktorske umetničke studije upisala je 2013. na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Pohađala je Internacionalni seminar za pozorišne reditelje u organizaciji ASSITEJ Nemačke uz saradnju međunarodnog ASSITEJ-a, u Šnavl pozorištu za mlade u Manhajmu, u Nemačkoj, 2015.

Značajnije predstave: “Porodične priče”, Biljana Srbljanović, FDU (2007); “Razred”, Matjaž Zupančič, Narodno pozorište Republike Srpske, Banja Luka (2009); “Samoudica”, Aleksandar Radivojević, Atelje 212 (2009); “Heda Gabler”, Henrik Ibzen, Narodno pozorište (2011); “Pošto pašteta?”, Tanja Šljivar, Atelje 212 (2012); “Čudo u Poskokovoj Dragi”, Ante Tomić, dramatizacija Maja Pelević, Narodno pozorište Subotica (2012); “Narodna drama”, Olga Dimitrijević, Pozorište “Bora Stanković” Vranje (2012); “Pinokio”, Karlo Kolodi, dramatizacija Jelena Mijović, Gradsko pozorište Podgorica (2013); “Bizarno”, Željko Hubač, Narodno pozorište Beograd/Šabačko pozorište (2013); “Mister Dolar”, Branislav Nušić/ Dimitrije Kokanov, Narodno pozorište Subotica (2014); “Nosorog”, Ežen Jonesko, Narodno pozorište Kikinda (2014); “Kazimir i Karolina”, Eden fon Horvat, Atelje 212 (2014); “Iza Kulisa”, Majkl Frejn, Narodno pozorište Subotica (2015); “Šta se dogodilo nakon što je Nora napustila svoga muža ili stubovi društava”, Elfride Jelinek, Jugoslovensko dramsko pozorište (2015);

Dobitnik je mnogobrojnih priznanja na najznačajnijim festivalima u zemlji (Jugoslovenski pozorišni festival Užice, Festival klasike Vršac, Festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Festival profesionalnih pozorišta Srbije “Joakim Vujić”, Dani komedije Jagodina, PIP Aleksinac, Joakim Interfest Kragujevac, “Teatar u jednom dejstvu” Mladenovac…) kao i u inostranstvu (Festival pozorišta za decu Kotor, Internacionalni studentski pozorišni festival Brno, Češka). Za predstavu “Kazimir i Karolina” dobila je 2015. godine – Sterijinu nagradu za režiju. Pripalo su joj i priznanja za režiju “Ljubomir Muci Draškić” Ateljea 212 i Grada Beograda (2009), te “dr Hugo Klajn” najboljem studentu pozorišne režije u generaciji, FDU (2007).

Trajanje: 1 sat 45 min.

Premijera: 10.10.2016.

PISAC
Vladimir i Oleg Presnjakov


PREVOD
Novica Antić


REŽIJA
Snežana Trišić


SCENOGRAF
Darko Nedeljković


KOSTIMOGRAF
Mirna Ilić


KOMPOZITOR
Srđan Marković


SCENSKI GOVOR
dr. Ljiljana Mrkić Popović


ASISTENT SCENOGRAFA
Ema Stojković


ASISTENT ORGANIZATORA
Mateja Radisavljević


ORGANIZATOR
Srđan Obrenović


INSPICIJENT
Dejan Popović


SUFLER
Zorica Popov


FOTOGRAFIJE
Marija Ivanišević


LICA

Putnik, muškarac 
Bojan Žirović

Muškarac 5
 
Zijah Sokolović

Prvi putnik

Petar Benčina 

Drugi putnik

Pavle Pekić 

Vojnik, muškarac 3

Milan Čučilović

Muškarac
Daniel Sič

Žena
Nataša Marković

Prva žena
Ivana Nikolić

Druga žena
Paulina Manov

Saradnik
Milorad Damjanović

Prva žena
Danica Ristovski

Druga žena
Vesna Čipčić

Muškarac 1
Vladan Milić

Muškarac 2
Andrija Kuzmanović

Muškarac 4
Jovo Maksić

Stjuardesa
Aleksandra Anja Alač

Dečak
Dorijan Dialo


PRODUKCIJA
BDP